-آخرين مراسم عبادي حج پيامبر اسلام را به طور مشروح بيان كنيد؟(0)
-آيا آدم ( ع ) و حوا را خداوند باهم آفريد ازدواج آنها چگونه بود؟(0)
-دين حضرت آدم ( ع ) و حوا ( ع ) چه بود؟(0)
-اينكه گفته مي شود ايمه قبل از حضرت آدم خلق شده اند درست است ؟(0)
-چرا از فرزندان حضرت آدم ( ع ) تنها از هابيل و قابيل در قرآن كريم نام برده شده است ؟(0)
-آيا اگر آدم و حوا از آن شجره ممنوعه نمي خوردند، همواره در بهشت مي ماندند؟
(0)
-چرا در قرآن كريم، خداوند به حضرت آدم و حوا مي گويد به درخت ممنوعه نزديك نشوند؟ آيا تعبير نزديك نشدن حكمتي دارد؟
(0)
-در برخي از احاديث آمده است كه حوا، حضرت آدم((عليه السلام)) را وسوسه كرد تا آدم و حوا به درخت ممنوعه نزديك شدند; در حالي كه در آيات قران آمده كه شيطان آن دو را وسوسه كرد; آيا اين دو مطلب با يكديگر منافات دارد؟
(0)
-درختي كه شيطان آدم را به خوردن آن واداشت، چه درختي بود؟
(0)
-چرا آدم و حوا از خوردن ميوه درخت مخصوص نهي شدند به عبارت ديگر علّت ممانعت چه بود؟
(0)
-آخرين مراسم عبادي حج پيامبر اسلام را به طور مشروح بيان كنيد؟(0)
-آيا آدم ( ع ) و حوا را خداوند باهم آفريد ازدواج آنها چگونه بود؟(0)
-دين حضرت آدم ( ع ) و حوا ( ع ) چه بود؟(0)
-اينكه گفته مي شود ايمه قبل از حضرت آدم خلق شده اند درست است ؟(0)
-چرا از فرزندان حضرت آدم ( ع ) تنها از هابيل و قابيل در قرآن كريم نام برده شده است ؟(0)
-آيا اگر آدم و حوا از آن شجره ممنوعه نمي خوردند، همواره در بهشت مي ماندند؟
(0)
-چرا در قرآن كريم، خداوند به حضرت آدم و حوا مي گويد به درخت ممنوعه نزديك نشوند؟ آيا تعبير نزديك نشدن حكمتي دارد؟
(0)
-در برخي از احاديث آمده است كه حوا، حضرت آدم((عليه السلام)) را وسوسه كرد تا آدم و حوا به درخت ممنوعه نزديك شدند; در حالي كه در آيات قران آمده كه شيطان آن دو را وسوسه كرد; آيا اين دو مطلب با يكديگر منافات دارد؟
(0)
-درختي كه شيطان آدم را به خوردن آن واداشت، چه درختي بود؟
(0)
-چرا آدم و حوا از خوردن ميوه درخت مخصوص نهي شدند به عبارت ديگر علّت ممانعت چه بود؟
(0)

مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.

  کد مطلب:41440 شنبه 1 فروردين 1394 آمار بازدید:16

كيف نقول أن آدم معصوم من الخطأ بالرغم من أنه أكل من التفاحة وقد جاء في الآية « وعصي آدم ربه » .
جواب سماحة الشيخ هادي العسكري :
ذكرنا في جواب سابق براءة ادم من الذنب وعصمته والوجه في مخالفته واكرر هنا واقول العصيان هو المخالفة وترك النصيحة ولا اختصاص باستعماله بارتكاب الذنب والخطيئة وعندما صدر منه الأكل من الشجره لم يكن هناك عالم تكليف وكلفة كان دار غير هذه الدنيا الدنية كان قبل هبوطه إلي الأرض وقبل جعله خليفة فلا امر ولا نهي ولا وجوب ولا حرمة وليس الغرض من منعه من تلك الأكلة إلا التنبيه علي اثرها الوضعية ونتيجتها الطبيعية وهي الخروج من الجنة التي فيه ترك لذيذ العيش والصفاء ومجانبة الراحة والهناء وبالخروج معانقه الكدر والعناء ومصاحبة التعب والشقاء .
وليس الهدف من النهي هناك إلا اعلام جاهل وتنبيه غافل وكارشاد طبيب لعلاج مريض أو اشارة منه لسالم وصحيح لشربة أو أكلة واثارها السيئة التي تذهب بالصحة وتوجب الالم والشدة وتديم العلة فاذا هنا وقعت المخالفة وترك النصيحه لم يكن ذنب منه ولا عقاب له سوي ما خسر من السلامة والصحة وما يقع فيه من البلاء والمشقة ويدل علي ما ذكرنا آيات من سورة طه بصراحة
والغواية هي الإنقياد للهوي ومتابعة الميل والرغبة فيما فيه السقوط والردي وهو الذي حصل لآدم بالفعل من الجوع والضماء والتعب والعراء والخروج من الجنة المأوي ولم يكن له تبعة غير هذا
والله الهادي وهو العاصم من البلاء والحمد لله

مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.